Adakah mereka ini Tentera Panji-Panji Hitam?

Adakah Imam Al-Mahdi akan muncul tidak lama lagi??? Adakah tentera ini Tentera Pembawa Panji-Panji Hitam yang akan menjadi Tentera Imam Al-Mahdi??? Wallahu a’lam….

Saksikan…

Dalam sebuah hadis Nabi saw mengisyaratkan bahawa Imam Mahdi pasti datang di akhir zaman. Ia akan memimpin umat Islam keluar dari kegelapan kezaliman menuju cahaya keadilan dan kejujuran yang menerangi dunia seluruhnya. Ia akan memerangi penguasa yang zalim dan mengabaikan kehendak Allah dan RasulNya, dan akan menegakkan kembali kekhalifahan Islam yang mengikuti manhaj dan sistem Islam.

Mafhum Hadis:

“Andaikan dunia tinggal sehari, sungguh Allah akan panjangkan hari tersebut sehingga diutus padanya seorang lelaki dari ahli baitku, namanya serupa namaku dan nama ayahnya serupa nama ayahku. Ia akan penuhi bumi dengan kejujuran dan keadilan sebagaimana sebelumnya dipenuhi dengan kezaliman dan penganiayaan.” (HR abu Dawud 9435).

Hadis lain:

“Aku kabarkan berita gembira mengenai Al-Mahdi yang diutus Allah ke tengah ummatku ketika banyak terjadi perselisihan antara manusia dan gempa bumi. Ia akan penuhi bumi dengan keadilan dan kejujuran sebagaimana sebelumnya dipenuhi dengan kesewenang-wenangan dan kezaliman.” (HR Ahmad 10898)

“Ketika kalian melihatnya (kehadiran Imam Mahdi), maka berbai’at-lah dengannya walaupun harus merangkak-rangkak di atas salji kerana sesungguhnya dia adalah Khalifatullah Al-Mahdi.” (HR Abu Dawud 4074)

Info mengenai Tentera Panji-Panji Hitam:

Tentera Panji Hitam dari Timur adalah tentera Imam Mahdi yang akan memperjuangkan Islam di akhir zaman. Tentera ini tidak dikalahkan kerana mendapat perlindungan Allah.

Tentera ini juga akan menghapuskan Yahudi laknatullah yang membunuh ramai umat Islam masa kini. Tentera ini
akan dipimpin oleh Al-Mahdi. Sekiranya ianya datang pada masa kita sama-samalah kita berjuang di jalan Allah.

Hadis-hadis tentang Panji-panji Hitam Dari Timur

Sabda Nabi SAW:

1. “Al-Mahdi akan datang setelah muncul Panji-panji Hitam dari sebelah Timur yang mana pasukan itu selalu tidak pernah kalah dengan pasukan mana pun” (HR Ibnu Majah)

2. “Orang ramai daripada Timur akan muncul, kemudian menyerahkan kekuasaannya kepada al-Mahdi”

3. “Panji-panji Hitam akan keluar dari Khurasan (Setelah Pemuda Bani Tamim bertemu al-Haris Harras dan pada masa itu juga kawan-kawan al-Mahdi (tentera-tenteranya) keluar menuju Baitulmaqdis”.

4. “Pembawa bendera al-Mahdi adalah seorang lelaki daripada suku Tamim yang datang dari Timur”.

5. “Jika kamu semua melihat Panji-panji Hitam datang dari arah Khurasan, maka sambutlah ia walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salji. Sesungguhnya di tengah-tengah panji-panji itu ada Khalifah Allah yang mendapat petunjuk. Maksudnya ialah al-Mahdi.” (HR Ibnu Majah, Abu Nuaim & Al-Hakim)

6. “Daripada al-Hasan, bahawa Nabi SAW menyebut bala yang akan menimpa kaum keluarganya, hinggalah Allah mengutuskan Panji-panji Hitam dari Timur. Sesiapa yang menolongnya akan ditolong pula oleh Allah. Sesiapa yang menghinanya akan dihinakan pula oleh Allah, hinggalah mereka mendatangi seorang lelaki yang namanya seperti nama aku. Mereka pun melantiknya memimpin mereka, maka Allah pun membantu dan menolongnya”. (HR Nuaim bin Hammad)

7. “Apabila keluar Panji-panji Hitam dari arah Khurasan, tidak akan ada sesuatu apa pun yang dapat menolaknya hinggalah dipacakkan di Ilya.” (HR At-Tarmizi)

About these ads

22 Responses

  1. Subhanallah.. 2011 – tanda2 kebangkitan era kegemilangan islam seperti zaman nabi dulu hampir tiba, orang munafik & jahil akan rasa ketakutan…

  2. panji panji hitam itu ada dua. untuk lebih jelasnya klik http://www.akhirzaman.mobie.in wapsite kusus kajian akhir zaman

  3. arrayah.info – panji hitam telah berkibar di malysia

  4. Dimanakah negara sekarang ini yang bersiap sedia menanti kedatangan Imam Mahdi??
    dengan tentera yang akan bersama Imam Mahdi dalam perjuangan tersebut?

  5. Bukankah pemimpin panji-panji hitam (IMAM MAHDI Red) sudah lahir dari anak seorang tukang pandai besi (Yang hatinya seperti besi yg tidak mudah ditaklukkan oleh lawan-lawanya), beliau lahir tanggal Aradan, Iran, 28 Oktober 1956 Ar, dekat Garmsar, sekitar 120 kilometer arah tenggaraTeheran. Dia merupakan anak keempat dari tujuh bersaudara, berasal dari keluarga Syiah. Orang tuanya,seorang Tukang Besi, Ahmad Saborjihan, memberi nama Mahmud Saborjihan. Dia adalah keturununan yahudi yang masuk Islam setelah Mahmud Saborjihan dilahirkan dibumi, disaat dewasa dia sangat berambisi MENGHAPUS ISRAEL DARI PETA DUNIA. Namanya MAHMUD AHMADINEJAD kalau namanya disingkat menjadi MAHDI. Dialah yang akan memimpin Panji-Panji hitam dari negeri Khurasan yg meliputi wilayah Iran, Afghanistan, Tajikistan, Uzbekistan (Panji hitam itu bisa jadi adalah ALQAEDA TALIBAN). Sejarah membuktikan Afghanistan tidak mudah ditaklukkan oleh para penguasa (Imprealisme) dari zaman ke zaman

  6. Ahmadinejad adalah penganut agama Syiah yang amat kuat mendokong negara Israel yahudi.Jangan tertipu dengan lakonan Ahmadinejad.

  7. Assalamualikum, tgl diteliti aj sahabat pemimpinya keturunan bani tamim atau tidak ,,
    Telah mengeluarkan Tabrani dalam Al
    Ausat, dari Ibnu Umar bahwa Nabi SAW
    telah mengambil tangan Ali dan bersabda :
    “Akan keluar dari sulbi ini pemuda yag
    memenuhi dunia dengan keadilan (Imam
    Mahdi). Bilamana kamu melihat yang demikian itu, maka wajib kamu mencari
    Putera dari Bani Tamim, dia datang dari
    sebelah Timur dan dia adalah pemegang
    panji-panji Al Mahdi”. (dari kitab Al Hawi lil
    Fatawa oleh Imam Sayuti).

    • Waalaikum salam,

      Sebenarnya tak ada orang yang pasti siapakah sebenarnya keturunan Pemuda Bani Tamim itu, melainkan orang kasyaf yang diberi kelebihan ilmu makrifat dan firasat oleh Allah SWT. Sesiapa yang mempunyai ilmu tersebut, silalah berkongsi di sini. Saya pun teringin nak tahu siapakah mereka? Wallahu a’lam.

      • Ya, tiada siapa yang tahu sekarang ni…. mungkin setelah ada orang berbai’ah dengannya di Masjidil Haram, barulah tau kot?

  8. Assalamualaikum..boleh jadi yang dimaksudkan “dari arah khurasan” adalah tentera2 imam mahdi drp asia termasuklah Malaysia..sama-samalah kita bersedia..

  9. LAILAHAILLALLAH,MUHAMMADARASULLULLAH

  10. Kalau anda adalah Al Mahdi apa yang anda akan lakukan?adakah anda akan mengaku anda adalah Imam Mahdi, siapa akan percaya?bagaimanakah anda akan mencari pengikut?

  11. mohon copy,paste,share dan ilmu

  12. UNDANGAN Gubenur Militer Pasukan Komando Bendera Hitam
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Untuk para Rijalus Shaleh dimana saja kalian berada,
    bukankah waktu subuh sudah dekat? keluarlah dan hunuslah senjata kalian.

    Dengan memohon Ijin Mu Ya Allah Engkaulah Pemilik Asmaul Husna, Ya Dzulzalalil Matien kami memohon dengan namaMu yang Agung
    Pemilik Tentara langit dan Bumi perkenankanlah kami menggunakan seluruh Anasir Alam untuk kami gunakan sebagai Tentara Islam untuk Menghancurkan seluruh Kekuatan kekufuran, kemusyrikan dan kemunafiqan yang sudah merajalela di muka bumi ini hingga Dien Islam saja yang berdaulat , tegak perkasa dan hanya engkau saja Ya Allah yang berhak disembah !

    Firman Allah: at-Taubah 38, 39
    Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang kepadamu: “Berperanglah kamu pada jalan Allah”, lalu kamu berlambat-lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan kehidupan didunia ini daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia, diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit
    sekali. Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu dengan azab yang pedih dan Dia akan menukar kamu dengan kaum yang lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit pun. Allah Maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    Orang-orang yang tidak melaksanakan tanggungjawab dan perintah Allah untuk berjihad, adalah dimurkai, dibenci, dilaknati oleh Allah swt dan akan disiksa di akhirat nanti.
    Berjihad itu adalah satu perintah Allah yang Maha Tinggi, sedangkan mengabaikan Jihad itu adalah satu pengingkaran dan kedurhakaan yang besar terhadap Allah!

    Firman Allah: al-Anfal 39
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.

    “Fitnah” dalam ayat ini adalah penindasan dalam bentuk peraturan dan undang-undang ciptaan manusia yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia.

    Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, kejahatan dan kerusakan kepada manusia di bumi.

    Allah Memerintahkan Kami untuk menghancurkan dan memerangi Pemerintahan dan kedaulatan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia karena itu adalah FITNAH

    Firman Allah: al-Hajj 39, 40
    Telah diizinkan (berperang) kepada orang-orang yang diperangi, disebabkan mereka dizalimi. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk menolong mereka itu. Iaitu
    orang-orang yang diusir dari negerinya, tanpa kebenaran, melainkan karena mengatakan: Tuhan kami ialah Allah

    Firman Allah: an-Nisa 75
    Mengapakah kamu tidak berperang di jalan Allah untuk (membantu) orang-orang tertindas. yang terdiri daripada lelaki, perempuan-perempuan dan kanak-kanak .
    Dan penindasan itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan(al-Baqarah 217)

    Firman Allah: at-Taubah 36, 73
    Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi kamu semuanya. Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang taqwa. Wahai Nabi! Berperanglah terhadap orang-orang kafir dan munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka.

    Firman Allah: at-Taubah 29,
    Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang yang tunduk..

    Bentuklah secara rahasia Pasukan Jihad Perang setiap Regu minimal dengan 3 Anggota maksimal 12 anggota per desa / kampung.
    Siapkan Pimpinan intelijen Pasukan Komando Panji Hitam secara matang terencana, lakukan analisis lingkungan terpadu.

    Apabila sudah terbentuk kemudian Daftarkan Regu Mujahid
    ke Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    email : seleksidim@yandex.com

  13. asslamualaikum semua,

    pd sy tentera ini sudah pasti tentera yg mengenal tuhannya..tentera manusia dr timur bersama2 tentera ghaib terdiri dari para malaikat dan para jin..tiada apa yg dpt menghalang bagi yg mengenal..ini hakikat yg perlu diketahui..jgn setakat bersyariat..belajarlar tauhid dan mengenal tuan punya empunya diri..manusia lah khalifah dunia jika mengenal..malaikat pun disuruh sujud pada adam(manusia)..kenapa?????

    ilmu allah ibarat lautan,ilmu kita ibarat tak sampai setitis..pedang ghoib zulfikar saidina ali sudah berada didalam gengaman hadiah baginda rosulallah…menunggu masa utk digunakan..

    jgn sibuk nak mencari siapa imam mahdi..semua dah di tulis,kita hamba hanya mengikut aturan..persiapkan diri semua menuju ke jln allah..jgn leka dan tiada siapa yg dapat membantu kita kecuali allah dan rosulnya..

    “hanya manikam sahaja yg mengenal berlian..”

    firman allah:

    “BILA YG HAQ ITU TIMBUL,YG BATIL PASTI HANCUR”

    cari lar ilmu,bersihkan hati,

    beramal bukan kerana syurga,bukan neraka,bukan pahala,bukan dosa dan bukan segala-galanya..

    beramalah kerana allah….pasti allah akan buka pintu hati kita..

  14. yahudi menciptakan umat islam sesat utk memerangi umat islam yg lurus. krn tkut akan kemunculan imam mahdi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 127 other followers

%d bloggers like this: