Senyum sikit….

Senyum sikit…. hilangkan stres!

Advertisements

Lesen P

Saja nak kongsi cerita…

Kisah benar…. Alkisahnya … seorang pak cik tua yang baru saja lulus lesen menunggang motosikal. Jadi, mengikut undang-undang, stiker berhuruf “P” hendaklah digantung pada motosikal sekiranya seseorang baru dapat lesen motor. Pak cik tu tunggang motosikal.

Adalah polis road block

Polis : “P” mana pakcik?
Pak Cik : P Aloq Staq (loghat Kedah).
Polis : Pak cik nak bergurau pulak. “P” mana pak cik?
Pak Cik : Aku nak p Aloq Staq. (Dah mula naik angin).
Polis : Amboi, main-main pulak pakcik (tersengih). Pak Cik, “P” mana?
Pak Cik : Aku habaq Aloq Staq hangpa tak percaya. Apa hang ingat aku tak tau ka jalan ni nak pi aloq staq. Hangpa jadi polis pun hangpa jangan nak perleceh aku tau (marah).
Polis : Pi pi pi pi lah … nyusah aje
Pak Cik : kan mudah camtu …

Sumber: email

Senyum sikit…

Senyum sikit…. hilangkan stres!

Senyum sikit…

Senyum sikit…. hilangkan stres!

Senyum sikit…..

Senyum sikit…. hilangkan stres!

Senyum sikit…

Senyum sikit…. hilangkan stres!

Pak Pandir dan ikan keli

Senyum sikit….

Pada suatu hari Pak Pandir membeli beberapa ekor ikan keli di pasar borong di pekan. Setelah pulang ke rumah dia menyuruh Mak Andih menyiang ikan tersebut. Semasa sedang menyiang…

Mak Andih: Oi bapaknya! Macam mana nak siang ikan ni? hidup lagi ni.
Pak Pandir: Apa yang susahnya tu mak andih?
Mak Andih: Nak ketuk kepala ikan sadis la pulak.
Pak Pandir: Tu pun nak dikecohkan. Maknya rendam saja ikan tu dalam air, kasi lemas ikan tu. Sekejap lagi mampos la ikan tu.
Mak Andih: ???

Sumber: email

%d bloggers like this: